TopSpin 2K25 recensie – Een sterk rendement

Op het hoogtepunt van het tennisvideogamegenre waren Top Spin en Virtua Tennis de topspelers in de drukke ruimte. In de tijd na de hausse van het genre gingen de shows echter dramatisch achteruit, waarbij beide franchises meer dan tien jaar meegingen zonder een nieuwe release. TopSpin 2K25 markeert de heropleving van de veelgeprezen serie, en hoewel het al een tijdje geleden is dat deze op het veld verscheen, is het duidelijk dat de franchise zijn kracht niet heeft verloren.

TopSpin 2K25 herschept het snelle schaakspel tennis in de echte wereld. Positionering, rotatie, timing en hoeken zijn cruciaal voor uw succes. Voor degenen die niet bekend zijn met de basisprincipes van tennis: 2K25 doet uitstekend werk bij het voorbereiden van spelers met de TopSpin Academy, die alles omvat, van waar je moet staan ​​tot hoe je verschillende stijlen speelt. Zelfs als iemand die jarenlang tennis heeft gespeeld in het echte leven en in videogames, vond ik het leuk om de meer gevorderde lessen te doorlopen om mezelf opnieuw vertrouwd te maken met de verschillende spelstrategieën.

Zodra je het veld betreedt, zul je leren hoe belangrijk deze tactieken zijn. De foutmarge is extreem klein, aangezien het verschil tussen een winnend doelpunt vanaf de basislijn en een schot in het net vaak een fractie van een seconde bedraagt ​​op de nieuwe timingschaal. Deze maatregel zorgt ervoor dat je de getimede slagknop loslaat wanneer de bal zich in de ideale slagpositie voor je speler bevindt. Het beheersen hiervan is van cruciaal belang, omdat het niet alleen de nauwkeurigheid van je schot verbetert, maar ook je kracht.

READ  Genshin Impact krijgt een nieuwe trailer om Gorou . te introduceren

TopSpin 2K25 is op zijn best als je tegen een gelijkwaardige tegenstander speelt. Door een krachtige service te krijgen om je tegenstander onmiddellijk in de verdediging te zetten en vervolgens te proberen te profiteren van zijn slechte positionering terwijl hij worstelt om weer bij het punt te komen, wordt de opwinding van het spel in de echte wereld effectief vastgelegd. Ik hou ook van hoe verschillend elke speelstijl is; Een aanvallende lineman als Serena Williams biedt andere uitdagingen dan een serve-and-volley-speler als John McEnroe.

Je kunt je vaardigheden aanscherpen in eenmalige oefenwedstrijden, maar ik heb het grootste deel van mijn tijd doorgebracht in TopSpin 2K25 in MyCareer. Hier kun je je eigen speler creëren, met wie je gaat trainen en hogerop kunt komen. Naarmate je uitdagingen voltooit en wedstrijden wint, verhoog je je status en ontgrendel je nieuwe functies zoals upgradebare trainers, uitrustbare vaardigheden en huizen die je kunt kopen om het uithoudingsvermogen van reizen te verzachten. Het beheren van je uithoudingsvermogen door af en toe te rusten is essentieel om op hoog niveau te blijven spelen; Als je jezelf te hard pusht, kan je speler blessures oplopen waardoor je maandenlang niet in actie kunt komen.

Ik heb het grootste deel van mijn tijd met MyCareer doorgebracht, maar sommige ontwerpbeslissingen hebben de onderdompeling verpest. Ik negeerde bijvoorbeeld delen van de carrièredoelstellingen die nodig waren om de speler van mijn team urenlang op een hoger niveau te brengen, dus terwijl ik in de top 10 van de wereldranglijst stond, kon ik niet deelnemen aan een Grand Slam omdat ik nog steeds een plaats lager stond dan mijn rangschikking. Meestal toegekend. En aangezien herhaling de weg naar meesterschap is, is het contra-intuïtief dat minigames voor herhaalde training minder voordelen zouden opleveren, vooral omdat de modus als geheel een terugkerende lus van training, speciale evenementen en toernooien is. Bovendien benadrukt MyCareer de ondiepe pool van gelicentieerde spelers die worden aangeboden. De meeste van mijn matches waren tegen gegenereerde karakters, zelfs gedurende lange uren. 2K heeft na de lancering gratis gelicentieerde professionals beloofd, maar op dit moment mist de game veel van zijn topspelers.

READ  ACRONIEM x ASUS ROG Flow Z13 - ACRNM RMT02

Ik was aangenaam verrast door hoe hands-off VC te gebruiken is. In de NBA 2K-serie wordt VC, die langzaam kan worden verdiend of met echt geld kan worden gekocht, gebruikt om je speler direct te verbeteren. In TopSpin 2K25 wordt het vooral gebruikt voor nevenupgrades, zoals het verbeteren van je trainer, het verplaatsen van je huis, het krijgen van XP-boosts, het opnieuw instellen van de verdeling van attributen of het kopen van cosmetica. Hoewel ik nog steeds geen fan ben van de microtransacties die van invloed zijn op de modus voor één speler – vooral omdat dat vrijwel zeker de reden is dat je een internetverbinding nodig hebt om MyCareer te spelen – zijn ze veel smakelijker dan een hedendaags NBA-spel.

Als je liever tegen echte tegenstanders speelt, kun je in meerdere online modi pronken met je vaardigheden (en je gecreëerde personage). In de World Tour neemt jouw gecreëerde speler het op tegen anderen over de hele wereld in verschillende toernooien en klassementuitdagingen, terwijl de 2K Tour gebruik maakt van de selectie gelicentieerde spelers met dagelijkse uitdagingen die ze moeten aangaan. Afgezien van de kleine connectiviteitsproblemen, vond ik het leuk om de uitdagingen aan te gaan die andere spelers online aanboden. De structuur van de World Tour betekent echter dat ondanks de inspanningen van het spel er toch mismatches voorkomen; Het is niet leuk om tegen een personage te spelen dat op een hoger niveau is gemaakt dan jij. Gelukkig waren deze mismatches de anomalie in mijn ervaring.

TopSpin 2K25 brengt de geliefde serie terug naar het centre court en laat zien dat niet alleen de serie nog steeds benen heeft, maar dat geldt ook voor het sim-tennisgenre als geheel. Hoewel de modi enigszins repetitief zijn en bij de lancering een aantal opmerkelijke voordelen missen, biedt TopSpin 2K25 een aantrekkelijk pakket voor tennisfans.

READ  The Will keert terug in Guilty Gear Jahid en seizoen 2 van de personages komt later

You May Also Like

About the Author: Ebert Brink