Haarverzorgingstips: 8 gezonde voedingsstoffen om toe te voegen aan je dieet voor gezond haar – aanbevolen door experts

Het weer staat nu in de transmissiemodus. De koude winter is officieel voorbij en maakt plaats voor de lange zomerdagen. Hoewel de natuur in deze tijd van het jaar op haar mooist is, brengt het ook veel huid- en haargerelateerde problemen met zich mee. De wisseling van het seizoen zorgt er vaak voor dat ons haar droog en ondervoed wordt, wat leidt tot overmatig haarverlies. In deze tijd van het jaar kan het zijn dat je na het poetsen meer lokken in je borstel ziet of dat je doucheafvoer verstopt is. Daarom raden experts aan om tijdens de seizoenswisseling voor je haar te zorgen. Hoewel je online veel tips kunt vinden over wat je kunt gebruiken voor sterk, gevoed haar, denken we dat het allemaal begint met een gezond dieet. Dit is correct. Een uitgebalanceerd dieet, met alle essentiële voedingsstoffen erin, helpt de algehele gezondheid te versterken en ons (en ons haar) van binnenuit te voeden. Beroemd diëtist Lovenet Batra lijkt dezelfde mening te hebben.

(Lees ook: Bescherm je haar deze zomer: de ultieme gids voor haarverzorging)

Het eten van een uitgebalanceerd dieet is belangrijk voor uw algehele gezondheid en welzijn. Afbeelding tegoed: iStock

Lovneet Batra ging onlangs naar haar Instagram om uitgebreid te praten over hoe ze voor ons zorgen Poëzie. En ze begon met te zeggen: “Een gezond dieet en goede verzorging kunnen je manen boven de rest houden.” Bovendien bevat het ook essentiële voedingsstoffen (en hun voedselbronnen) die kunnen helpen bij het bevorderen van gezond en gevoed haar. laten we kijken.

READ  De CDC zegt dat maskers binnenshuis moeten worden gedragen in alle provincies van New Jersey, met een hoge virusactiviteit

Hier zijn 8 essentiële voedingsstoffen om toe te voegen aan je haarverzorgingsdieet:

1. Vitamine A:

Het helpt ons haar gehydrateerd te blijven. Vitamine A helpt ook bij de haargroei. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine A zijn onder andere zoete aardappelen, pompoen, enz.

2. B-vitamines:

B-vitamines helpen bij zwangerschap Zuurstof en voedingsstoffen voor je hoofdhuid, wat de haargroei bevordert. Enkele van de meest voorkomende voedselingrediënten die rijk zijn aan B-vitamines zijn volle granen, bananen, peulvruchten, enz.

(Lees ook: Voedingsmiddelen die vitamine B12 bevatten: te eten voedingsmiddelen om vitamine B12-tekort te voorkomen)

Vitamine B

Vitamine B is te vinden in een aantal voedselbronnen.

3. Vitamine C:

Het is nodig om collageen aan te maken en helpt haarveroudering te voorkomen. Het beste voorbeeld van voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine C zijn citrusvruchten.

4. Vitamine E:

Vitamine E helpt oxidatieve stress te voorkomen en te verbeteren haar groeien. Voedingsmiddelen zoals amandelen, spinazie, pompoen, enz. zijn rijk aan vitamine E.

(Lees ook: 22 soorten vitamines en mineralen waarvan u niet weet dat uw lichaam deze nodig heeft)

Ojiskoog

Van amandelen is bekend dat ze gunstig zijn voor het in stand houden van het haar. Foto: iStock

5. IJzer:

Wist je dat ijzertekort een belangrijke oorzaak is van haaruitval? Daarom stelt diëtist Lovenet Batra voor om ijzerrijk voedsel zoals bonen, erwten en peulvruchten voorgoed te eten. haar gezondheid.

6. Zink:

Het opnemen van zinkrijk voedsel in uw dieet kan roos helpen verminderen en de haargroei bevorderen. De meest voorkomende voedingsmiddelen die rijk zijn aan zink zijn peulvruchten, noten en zaden.

7. Eiwit:

Voeg een goede hoeveelheid eiwit In uw dieet voor een gezonde haargroei. Enkele van de beste en meest voorkomende eiwitrijke voedingsmiddelen zijn peulvruchten, zuivelproducten en eieren.

READ  De intensive care-afdeling van COVID-19 is gevuld met patiënten; Mercy Springfield meldt 51% sterfgevallen in juli

(Lees ook: 7 dieettips voor natuurlijke haargroei – experts onthullen)

qu0qb6r8

Eiwit is een van de fundamentele bouwstenen van het lichaam. Foto: iStock

8. Biotine:

Biotine is in verband gebracht met de productie van keratine en een verbeterde conditie van roos. Enkele van de meest voorkomende biotinerijke voedingsmiddelen zijn eidooiers, zoete aardappelen en paddenstoelen.

Daarnaast adviseert Lovneet Batra ook om de oorzaak van het probleem aan te pakken. Volgens haar: “Als het gaat om” haarverzorging Het gaat niet alleen om voedingstekorten of de inname van voedingsstoffen, maar ook om het begrijpen van de oorzaak van de problemen (hormonale veranderingen, genen, stress, medische aandoening).” en gezond haar.

Nu u klaar bent met het doornemen van het deskundig advies, raden we u aan het op te volgen Tips Het houdt de gezondheid van je haar in stand.

Disclaimer: deze inhoud, inclusief tips, biedt alleen algemene informatie. Het is op geen enkele manier een vervanging voor een gekwalificeerd medisch advies. Raadpleeg voor meer informatie altijd een specialist of uw arts. NDTV is niet verantwoordelijk voor deze informatie.

You May Also Like

About the Author: Tatiana Roelink

'Webgeek. Wannabe-denker. Lezer. Freelance reisevangelist. Liefhebber van popcultuur. Gecertificeerde muziekwetenschapper.'

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.