Een studie toonde aan dat de mate van lichaamsbeweging het risico op griep en longontsteking kan beïnvloeden

Opmerking van de uitgever: Abboneer op CNN’s Fitness, maar beter nieuwsbriefserie. Onze zevendelige gids helpt je om een ​​gezonde routine aan te gaan met deskundige ondersteuning.



CNN

Het is tijd om toe te voegen aan uw lijst met redenen om te werken: actief zijn Volgens nieuw onderzoek zou het het risico op overlijden aan griep en longontsteking kunnen helpen voorkomen.

Voldoen aan richtlijnen voor lichaamsbeweging voor aerobe activiteit en het versterken van spieren vermindert het risico op overlijden door griep en longontsteking met 48%, volgens De studie is dinsdag gepubliceerd in het British Journal of Sports Medicine.

Volwassenen moeten minstens 150 minuten matige aerobe lichamelijke activiteit en twee of meer dagen matige spierversterkende activiteiten per week doen, volgens de Richtlijnen voor lichaamsbeweging voor Amerikanen Uitgegeven door het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid en Human Services.

De studie was gebaseerd op onderzoeksgegevens van meer dan 570.000 mensen uit de Amerikaanse National Health Interview Survey tussen 1998 en 2018. De proefpersonen werden gevraagd naar hun gewoontes op het gebied van lichaamsbeweging en werden ingedeeld in groepen op basis van hoe goed ze aan de aanbevolen hoeveelheid lichaamsbeweging voldeden. . , aldus de studie.

Gemiddeld werden de respondenten negen jaar na het eerste onderzoek gevolgd. Er waren in die tijd 1.516 doden door griep of longontsteking.

Volgens de studie verminderde het voldoen aan zowel de aanbevelingen voor aërobe als spierversterkende activiteit de risico’s die gepaard gaan met overlijden aan griep of longontsteking met ongeveer de helft, maar alleen het behalen van het doel voor aërobe activiteit ging gepaard met een 36% lager risico.

READ  De Hubble-ruimtetelescoop maakt een spiegelbeeld van de melkweg

Zowel griep als longontsteking behoren tot de belangrijkste doodsoorzaken in de Verenigde Staten en over de hele wereld, dus de bevindingen zijn significant, zei hoofdauteur Dr. Bryant Weber, epidemioloog bij de afdeling Fysieke Voeding van de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention. activiteit en obesitas.

Lezers zullen wellicht het belang inzien van vaccinatie tegen griep en pneumokokkeninfecties. Deze studie kan hen aanmoedigen, zei hij, dat fysieke activiteit een ander krachtig hulpmiddel kan zijn om zichzelf te beschermen tegen griep en overlijden door longontsteking.

De bevindingen zijn logisch gezien de bestaande kennis, zei dr. Robert Sales, directeur van de sportgeneeskundebeurs bij Kaiser Permanente Fontana, en de voordelen kunnen zich uitstrekken tot andere aandoeningen. Medical Center en klinisch hoogleraar huisartsgeneeskunde aan het Kaiser Bernard J. Tyson College of Medicine in ca. Hij deed niet mee aan het onderzoek.

Dit onderzoek sluit ook aan bij verschillende onderzoeken die dit aantonen Regelmatige lichaamsbeweging vermindert het risico aanzienlijk Sales zei in een e-mail.

Hispaniolistiek/E+/Getty Images

Uit de studie bleek dat zelfs een klein beetje lichaamsbeweging een voordeel toonde bij de bescherming tegen overlijden door griep en longontsteking.

Maar zelfs als je de aanbevolen hoeveelheid niet haalt, kunnen sommige activiteiten volgens de studie nog steeds meer bescherming bieden dan geen enkele.

“We ontdekten ook dat elk niveau van aerobe fysieke activiteit, zelfs hoeveelheden onder het aanbevolen niveau, het risico op overlijden door griep en longontsteking verlaagt, in vergelijking met geen aërobe activiteit,” zei Weber.

krijg 10 De studie toonde aan dat 149 minuten aerobe fysieke activiteit per week geassocieerd was met een 21% lager risico op griep en longontsteking.

READ  Kijk hoe een asteroïde ter grootte van een SUV inzoomt vanaf de aarde met een gesloten keel

Ons universele advies aan iedereen – ongeacht leeftijd of waargenomen fitnessniveau – is om ‘meer te bewegen en minder te zitten”, zei Weber in een e-mail. “Lezers die zich niet bezighouden met enige fysieke activiteit moeten worden aangemoedigd dat niets doen beter is dan niets doen.”

Er werd echter geen bijkomend voordeel aangetoond voor mensen die meer dan 600 minuten aerobics per week deden, zo bleek uit de studie.

En uit de studie bleek dat er in het geval van spierversterking zoiets bestaat als te veel.

De studie toonde aan dat het bereiken van het doel van twee of meer sessies het risico op overlijden aanzienlijk verminderde, maar het krijgen van zeven of meer sessies ging gepaard met een 41% verhoogd risico om te overlijden aan griep of longontsteking.

De onderzoekers wijzen er echter op dat dit een observationele studie was, wat betekent dat de studie geen beweringen kan doen over wat sterfgevallen veroorzaakt of voorkomt – alleen welke factoren verband houden met het risiconiveau.

Het verhoogde risico kan verband houden met een combinatie van factoren, aldus de studie, waaronder de cardiovasculaire effecten van herhaalde spierversterkende activiteit of onnauwkeurige reacties op de scan.

Hoewel er ontwerpbeperkingen zijn, aldus Sales, vertrouwen onderzoekers vaak op deze onderzoeken wanneer het onmogelijk zou zijn om mensen willekeurig in verschillende levensstijlen te verdelen.

Aërobe activiteit – of cardio, zoals het vaak wordt genoemd – betekent niet noodzakelijkerwijs regelmatig naar de sportschool gaan, aldus de studie. Dit type beweging is alles wat je hartslag en zweetklieren op gang brengt, inclusief stevig wandelen, zwemmen, fietsen, hardlopen of traplopen.

READ  De wetenschapper zegt: vulkanische activiteit is misschien net zo gewoon op Venus als op aarde

De studie voegde eraan toe dat oefeningen zoals gewichtheffen, squats, lunges of zelfs zwaar tuinieren als een spierversterkende activiteit kunnen worden beschouwd.

Enorme studie gepubliceerd in december 2021 Laat zien dat de beste trainingsprogramma’s planning bevatten wanneer u traint, herinneringen krijgen, prikkels geven en ontmoedigen om meer dan één geplande oefening achter elkaar te missen.

Zei Katie Milkman, hoofdonderzoeksauteur Katie Milkman, James J. Dinan is professor aan de Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania en auteur Hoe te veranderen: de wetenschap van het verplaatsen van waar je bent naar waar je wilt zijn.

Je kunt klein beginnen, zei Dana Santas, een CNN-fitnessmedewerker en mind-body-coach voor professionele atleten. CNN-artikel uit 2022.

“Elke dag tien minuten trainen is veel gemakkelijker dan mensen denken. Bedenk eens hoe snel tien minuten voorbijgaan als je op sociale media surft of naar je favoriete tv-programma kijkt.” “Het is geen enorme tijdsinvestering, maar het kan aanzienlijke gezondheidsvoordelen opleveren.”

You May Also Like

About the Author: Tatiana Roelink

'Webgeek. Wannabe-denker. Lezer. Freelance reisevangelist. Liefhebber van popcultuur. Gecertificeerde muziekwetenschapper.'

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *