“Slecht” voedsel zoals kaas en chocolade kan goed voor je zijn

Je schuldig voelen over het al opgeven van een goede voornemen voor het nieuwe jaar Geef de chocolade op Of kaas?

geen zorgen. Veel voedingsmiddelen waarvan we aannemen dat ze slecht voor ons zijn – Inclusief cheddarkaas En candybars – ze kunnen ons lichaam grote gezondheidsvoordelen bieden.

“We hebben de neiging om voedsel als goed of slecht voor ons te beschouwen”, vertelde Lisa Young, een geregistreerde diëtist aan de New York University en auteur van Eindelijk vol, eindelijk slank, aan The Post.

Ze zei echter dat dergelijk denken niet noodzakelijkerwijs nuttig is – of nou ja, gezond.

Over het algemeen een klein deel van [any] ‘Het eten is oké,’ zei ze.

En het blijkt dat veel van onze favoriete snacks veel meer dan goed zijn – ze zitten boordevol essentiële voedingsstoffen. kijk eens.

Witte aardappelen


Young zegt dat er voordelen zijn aan het opnemen van witte aardappelen in uw dieet.
Getty Images/iStockphoto

“Ze hebben een slechte naam gekregen voor hun patat, een vorm van witte aardappel,” vertelde Young aan The Post. Maar de witte aardappelen zelf [aren’t bad]. “

“De gepofte aardappel bevat tonnen vezels en kalium,” vervolgde ze. Bovendien is elk een enkele eenheid, waardoor de controle over de porties eenvoudig is.

Pas op dat u de leuke toppings niet overdrijft. In plaats van de gebruikelijke zure room en bieslook, vervang je Griekse yoghurt boordevol eiwitten door verse groenten, zoals tomatenblokjes of spinazie.

kaas


Misschien zeg je de volgende keer dat je zit ja tegen die kaas.
Misschien zeg je de volgende keer dat je zit ja tegen die kaas.
Getty-afbeeldingen / afbeeldingsbron

Natuurlijk, de geliefde snack voor het avondeten bevat veel calorieën, maar dat betekent niet dat je helemaal geen “kaas” moet zeggen.

Biedt eiwit [and] Calcium, dus er is zeker een plaats in het dieet voor kaas, zei Young.

Harde kazen zoals cheddar, Zwitserse, Parmezaanse kaas en blauwe kaas zijn meestal gezonder dan zachte kazen, zoals brie, omdat ze meer calcium bevatten.

Bovendien is vastgesteld dat oude kazen de spijsvertering bevorderen en de immuniteit versterken.

“Rauwe en gepasteuriseerde kaas bevat goede bacteriën die gunstig kunnen zijn voor het microbioom van de menselijke darm”, zegt Adam Brock, vice-president van voedselveiligheid, kwaliteit en naleving van de regelgeving voor Wisconsin Dairy Farms. Washington Post.

Ook bleek dat wie kaas en volle zuivelproducten consumeert, de kans op het ontwikkelen van diabetes of hoge bloeddruk verkleint. 2020 De studie – die meer dan 145.000 mensen in 21 landen ondervroeg Twee dagelijkse porties zuivelproducten van welke aard dan ook bleken het risico van beide aandoeningen met 11% tot 24% te verminderen.

Pindakaas


Zolang er geen toevoegingen zijn, kreeg pindakaas de duim omhoog van Dr. Young.
Zolang er geen toevoegingen zijn, kreeg pindakaas de duim omhoog van Dr. Young.
Getty Images/iStockphoto

Als je ervoor kiest om noten te verspreiden, zijn het allemaal pinda’s – en het heeft geen toevoegingen zoals zout, suiker, pulp of palmolie – het is een geweldige snack.

“Natuurlijke pindakaas is een van de gezondste voedingsmiddelen voor jou,” zei Young. “[Nuts] Het bevat veel meervoudig onverzadigde vetten, dus het is goed voor je.”

volgens amerikaanse hartvereniging, Meervoudig onverzadigde vetten kunnen het niveau van slechte cholesterol helpen verlagen, wat het risico op hartaandoeningen en beroertes vermindert.

Een bolletje PB staat er ook om bekend dat het je eetlust bevredigt en onderdrukt, en het is een redelijk uitgebalanceerde energiebron, die alle drie de belangrijkste voedingsstoffen bevat: koolhydraten, vet en eiwitten, die allemaal Het lichaam heeft het nodig om gezond te blijven.

chocolade


Chocolade met meer dan 70% cacao of meer bevat antioxidanten - eet het dus voor de gezondheid.
Chocolade met meer dan 70% cacao of meer bevat antioxidanten – eet het dus voor de gezondheid.
Getty-afbeeldingen

“Het is gezond om jezelf af en toe een klein deel van de beloning te gunnen,” zei Young.

Ze merkt op dat donkere chocolade met een cacaogehalte van 70 procent of hoger antioxidanten bevat, die helpen bij het voorkomen of vertragen van schade aan cellen in het lichaam als gevolg van vrije radicalen – afvalproducten die cellen en het functioneren van het lichaam kunnen beschadigen.

er is meer Zoet nieuws. studie Gepubliceerd in BMJ Hart In 2017 bleek dat degenen die chocolade aten in kleine hoeveelheden – ongeveer een keer per week – minder kans hadden op boezemfibrilleren.

ei


Zolang je geen last hebt van een hoog cholesterolgehalte, zijn eieren een gezonde aanvulling op je voeding.
Zolang je geen last hebt van een hoog cholesterolgehalte, zijn eieren een gezonde aanvulling op je voeding.
Getty Images/iStockphoto

Geef ze een pauze. Eieren zijn een geweldige bron van eiwitten als ze met mate worden gegeten – en idealiter zonder een kant van spek of roergebakken rundvlees.

Bovendien zei Young: “Eieren bevatten luteïne [which supports eye and brain health]En vitamine E, choline – er zitten veel voedingsstoffen in.’ In de dooier zitten veel voedingsstoffen, dus kies niet alleen het wit.

Hoewel de dooier een hoog cholesterolgehalte heeft, merkt de Mayo Clinic op dat het eten van eieren het cholesterolgehalte van een persoon niet lijkt te verhogen zoals voedingsmiddelen met veel verzadigd vet.

Review van de Université de Tours 2019 in Frankrijk tot gevonden Eieren bevatten peptiden kleiner worden bloeddruk.

ghee


Hoewel je geen stuk boter mag eten, is het prima om het op wat toast te smeren.
Hoewel je geen stuk boter mag eten, is het prima om het op een sneetje toast te smeren.
Getty Images / EyeEm

Young zei dat het weinig kwaad kan om elke ochtend een eetlepel of twee van het romige spul op toast te smeren.

Het kan helpen bij het opbouwen van calcium en is ook een goede bron van vitamine A – wat belangrijk is voor een gezonde huid en immuunfunctie – en vitamine E, wat belangrijk is voor het gezichtsvermogen en de voortplanting, volgens de Mayo Clinic.

“[The health benefits of butter come down to] zei Jong. “Gematigde porties.” [it can be] Wees gezond.”

READ  Diëtist Pooja Mikhija laat je zien hoe je je maaltijden in de juiste volgorde eet

You May Also Like

About the Author: Tatiana Roelink

'Webgeek. Wannabe-denker. Lezer. Freelance reisevangelist. Liefhebber van popcultuur. Gecertificeerde muziekwetenschapper.'

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *