Het mediterrane dieet is echt goed voor je. Dit is waarom.

Het dieet kan ook grote gezondheidsvoordelen hebben tijdens de zwangerschap, zei Dr. Anum Sohail Minha, MD, assistent-professor in de geneeskunde bij Johns Hopkins Medicine. in Een recente studie Onder bijna 7.800 vrouwen die in december werden gepubliceerd, ontdekten onderzoekers dat degenen die het mediterrane dieet nauwlettend volgden rond de conceptie en tijdens de vroege zwangerschap een 21 procent lager risico hadden op zwangerschapscomplicaties, zoals eclampsie, Zwangerschap diabetes of vroeggeboorte.

“Er lijkt zeker een beschermend effect te zijn,” zei Dr. Minhas.

Op zichzelf, zei Dr. Heffron, is het mediterrane dieet geen wondermiddel – het zal je kansen op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten niet elimineren, en het zal de ziekte ook niet genezen. Het is belangrijk dat mensen ook aandacht hebben voor anderen Principes van de gezondheid van het hartzoals regelmatige lichaamsbeweging, voldoende slaap en niet roken.

Zumpano zei dat het dieet kan helpen bij het afvallen, maar je moet nog steeds op je calorieën letten.

“Voedingsmiddelen met een hoge voedingswaarde zijn niet noodzakelijkerwijs caloriearm”, zei Dr. Heffron, erop wijzend dat het dieet voedingsmiddelen omvat zoals olijfolie en noten, die gezond zijn voor het hart, maar veel calorieën bevatten en kunnen leiden tot gewichtstoename als ze in grote porties worden gegeten. . Maar als u uw dieet verandert van bijvoorbeeld een dieet met veel calorieën, verzadigd vet en toegevoegde suikers naar een dieet dat prioriteit geeft aan groenten, fruit en magere eiwitten, kan dit leiden tot enig gewichtsverlies, zei hij.

Het mediterrane dieet is echter niet bedoeld als truc om snel af te vallen. Integendeel, het zou een langdurige verschuiving in eetgedrag moeten inspireren. in één studie Onder meer dan 30.000 mensen die in Italië wonen, ontdekten onderzoekers bijvoorbeeld dat degenen die 12 jaar lang het mediterrane dieet nauwlettend volgden, minder kans hadden op overgewicht of obesitas dan degenen die het dieet minder nauw volgden. a studeer kleiner, gepubliceerd in 2020, namen 565 volwassenen op die in het voorgaande jaar opzettelijk 10 procent of meer van hun lichaamsgewicht hadden verloren. Het bleek dat degenen die meldden dat ze zich nauw aan het mediterrane dieet hielden, bijna twee keer zoveel kans hadden om gewicht te verliezen in vergelijking met degenen die het dieet niet nauwlettend volgden.

READ  Marburg-virusziekte: Guinee bevestigt eerste geval in West-Afrika van een zeldzame ziekte vergelijkbaar met ebola

Als je net begint met het mediterrane dieet, is er beperkt bewijs dat suggereert dat je misschien enkele cognitieve verbeteringen opmerkt, waaronder aandacht, alertheid en zelfgenoegzaamheid, volgens Een overzicht van studies gepubliceerd in 2021 Binnen de eerste tien dagen of zo. Zumpano zei dat om duurzame, langetermijnwinst te boeken op het gebied van hartgezondheid, mensen zich eraan moeten houden, idealiter hun hele leven.

Ze voegde er echter aan toe dat het dieet enige flexibiliteit toelaat; Af en toe een brownie of steak zal de algehele voordelen niet ongedaan maken.

You May Also Like

About the Author: Tatiana Roelink

'Webgeek. Wannabe-denker. Lezer. Freelance reisevangelist. Liefhebber van popcultuur. Gecertificeerde muziekwetenschapper.'

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *