Diëtiste Rebecca Gawthorne somt de top “ongezonde” voedingsmiddelen op die echt goed voor je zijn

Van witte aardappelen tot tofu, diepvriesgroenten en zelfs brood: de diëtist ontkracht de mythes dat sommige voedingsmiddelen ‘slecht voor de gezondheid’ zijn

  • Voedingsdeskundige Sydney onthulde gezondere boodschappen dan je denkt
  • Rebecca Gawthorne, 33, vermeldde voedingsmiddelen waarvan mensen denken dat ze ‘slecht voor je zijn’, maar dat niet zijn
  • Witte aardappelen zijn verzadigend, voedzaam en een gezonde bron van koolhydraten
  • De 33-jarige zei ook dat volkorenbrood rijk is aan voedingsstoffen en vezels
  • Andere gezonde voedingsmiddelen zijn tofu, ingeblikte linzen, gedroogd fruit en bonen in blik

Een vooraanstaande Australische voedingsdeskundige heeft haar favoriete boodschappen onthuld waarvan velen denken dat ze ongezond zijn, maar die eigenlijk goed voor je zijn.

Rebecca Gawthorne deelde een ‘Come Shop With Me’-video met 155.000 volgers op Instagram en vermeldde gezonde maar nog steeds beruchte voedingsmiddelen, waaronder witte aardappelen, diepvriesgroenten en volkoren brood.

“Deze voedingsmiddelen hebben vaak een negatieve reputatie, maar zijn eigenlijk heel voedzaam!” De moeder van Sydney schreef in het bijschrift.

Scroll naar beneden voor de video

Voedingsdeskundige Rebecca Gawthorne uit Sydney (foto) heeft de mythe ontkracht dat sommige “slechte” voedingsmiddelen, waaronder brood, aardappelen, gedroogd fruit en tofu, slecht voor je zijn

Witte aardappelen worden vaak gezien als een van de meest ongezonde groenten omdat ze veel koolhydraten en zetmeel bevatten, maar Rebecca zei dat ze “verzadigend en voedzaam” zijn.

“Ze zijn een gezonde bron van koolhydraten en andere voedingsstoffen en een goede bron van prebiotica als ze worden gekookt en gekoeld”, schreef ze.

Hoewel er een aantal overbewerkte soorten brood zijn die niet erg goed voor je zijn, zei Rebecca dat volkoren variëteiten veel voedingsvoordelen hebben.

“Volkorenbrood is een uitstekende bron van langzaam brandende koolhydraten, rijk aan voedingsstoffen en een goede bron van vezels voor een gezonde spijsvertering”, legt ze uit.

De 33-jarige diëtist zei dat diepvriesgroenten een handig alternatief zijn voor verse producten, omdat ze snel ingevroren zijn en ongeveer dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen behouden.

Rebecca zegt dat traditioneel gedroogd fruit geen toegevoegde suikers bevat en een geschikt alternatief is voor vers fruit dat rijk is aan voedingsstoffen

Rebecca zei dat linzen en bonen uit blik geweldig zijn?

Ze zei dat conventioneel gedroogd fruit geen toegevoegde suikers zou bevatten, zoals velen dachten, en dat bonen en linzen in blik “een zeer veelzijdige bron van plantaardige eiwitten, vezels en mineralen” zijn.

“Tofu is een geweldige bron van plantaardige eiwitten en verandert de hormonen niet zoals velen beweren,” zei Rebecca.

“Ook rijk aan calcium als je een kit kiest die calcium bevat (kijk naar calciumsulfaat 516 op ingrediënten).”

Rebecca zegt dat traditioneel gedroogd fruit geen toegevoegde suikers heeft en een handig alternatief is voor vers fruit dat rijk is aan voedingsstoffen.

Rebecca zei dat linzen en bonen uit blik een “zeer veelzijdige bron van plantaardige eiwitten, vezels en mineralen” zijn en dat bevroren bessen een geweldig alternatief zijn voor verse bessen, buiten het seizoen of dure bessen.

READ  Nieuw onderzoek toont aan dat de Noordelijke IJszee decennia eerder opwarmde dan eerder werd gedacht

“Ze zijn rijk aan vitamines, vezels en andere heilzame plantaardige stoffen,” zei ze.

Ten slotte verbrijzelde Rebecca de mythe dat vers fruit veel suiker kan bevatten en zei dat is aangetoond dat het helpt om een ​​gezond gewicht te behouden.

“Het is een goede bron van natuurlijke suikers, samen met vele andere vitamines, mineralen, vezels en antioxidanten,” zei ze.

Rebecca Gawthorne deelt meer gezond voedsel dan je denkt

1. Diepvriesgroenten – een handig alternatief voor verse groenten. Haal ze diepgevroren op zodat ze bijna hetzelfde blijven, en in sommige gevallen, zoals spinazie, zijn ze voedzamer dan verse groenten

Gezonder eten dan je denkt

Gezonder eten dan je denkt

2. Tofu – een geweldige bron van plantaardige eiwitten en verandert de hormonen niet zoals velen beweren. Rijk aan calcium ook als je kiest voor de calciumgroep (kijk naar calciumsulfaat 516 bij ingrediënten).

3. Gedroogd fruit – Conventioneel gedroogd fruit bevat geen toegevoegde suikers en is een geschikt alternatief voor vers fruit dat rijk is aan veel voedingsstoffen.

4. Volkorenbrood – een uitstekende bron van langzaam brandende koolhydraten, rijk aan voedingsstoffen en een goede bron van vezels voor een gezonde spijsvertering.

5. Linzen uit blik – een handige en veelzijdige bron van plantaardige eiwitten, vezels en veel vitamines en mineralen.

6. Bevroren bessen – Een uitstekend alternatief voor verse bessen, vooral als ze niet in het seizoen of te duur zijn. Rijk aan vitamines, vezels en andere heilzame plantaardige stoffen.

7. Witte aardappelen – vullend en voedzaam. Ze zijn een gezonde bron van koolhydraten en andere voedingsstoffen en een goede bron van prebiotica als ze worden gekookt en gekoeld.

READ  Wetenschappers hebben 40 uur naar dit spookachtige sterrenstelsel gekeken en konden geen donkere materie vinden

8. Vers fruit – het bevat niet veel suiker en het is aangetoond dat het helpt om een ​​gezond gewicht te behouden. Een goede bron van natuurlijke suikers samen met vele andere vitamines, mineralen, vezels en antioxidanten.

Veel van Rebecca’s fans in de commentaren waren dankbaar voor het nuttige voedingsadvies.

‘ja!! Aardappelen, brood en fruit avonden onderweg. Bedankt voor het wijzen op de verkeerde voedingsinformatie Rebecca! riep een van de volgers.

‘al deze! Vooral brood. Brood krijgt veel haat. Een ander schreef: Ik word er verdrietig van.

“Ja, witte aardappelen zijn gezond”, zegt een derde.

Een ander zei: “Veel mensen realiseren zich niet hoe gezond sommige van deze producten eigenlijk zijn, vooral diepvriesgroenten.”

Advertenties

You May Also Like

About the Author: Tatiana Roelink

'Webgeek. Wannabe-denker. Lezer. Freelance reisevangelist. Liefhebber van popcultuur. Gecertificeerde muziekwetenschapper.'

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.